Общи условия /ОУ/ на Транспорт Пойнт ООД за регулиране на отношенията с възложители на транспортни услуги

I. Дефиниции.

"ВЪЗЛОЖИТЕЛ" означава юридическото /физическото лице - Възложител на транспортната услуга на Транспорт Пойнт ООД.

"Транспортна заявка" или "Заявка" означава всякакви писмени документи, изпратени по електронна поща, факс или електронен обмен на данни (EDI), с които се възлага дадена транспортна услуга на Транспорт Пойнт ООД и които съдържат реда и условията, при които ще се изпълнява услугата. Веднъж приета, заявката e сключен валиден договор за превоз. Заявката се счита за приета след като бъде изрично потвърдена в писмен вид от Транспорт Пойнт ООД. Предоставянето на регистрационния номер на превозното средство се приема като писмено потвърждение.

"Стоки" или "Товар" означава обекта на транспортните услуги и свързаните с него сделки съгласно заявката и тези Общи условия. Контейнерът, опаковката или защитното оборудване на товара, използвано по време на транспортната услуга, също се третират като "Стоки" или "Товар" .

"FTL заявка" /комплектен товар/ означава заявка за транспорт, с която се възлага превоз на стоки, които заемат цялото товарно помещение на превозното средство, или частичен товар, заемащ цялото товарно помещение.

"LTL заявка" / по-малко от комплектен товар/ означава заявка за транспорт, с която се възлага превоз на стоки, които не заемат цялото пространство в товарното помещение.

"CMR конвенция" означава, Конвенция за Договора за международен автомобилен превоз на стоки (CMR) (Женева, 19 май 1956 г.).

"ТИР конвенция" означава Конвенция за международен превоз на стоки под покритието на карнети ТИР (Женева, 14 ноември 1975 г.).

"ADR Конвенция" означава, Европейска спогодба за международен превоз на опасни товари по шосе (Ню Йорк, 21 август 1975 г.).

"CIM правила" означава Единни правила за договора за международен железопътен превозна товари.

"Регламент SENT" / USTAWA z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów/ означава Полски закон относно мониторинг при автомобилен превоз на стоки, в сила от април 2017 г.

"EKAER регламент" означава Система за електронен контрол на търговията и транспорта ("elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer"), задължителен в Унгария от януари 2015, проследяваща движението на стоки в Унгария, а също и стоки, превозвани по обществените пътища между държавите-членки на Европейския съюз.

"ОУ" означава нашите Общи Условия, съдържащи се тук, които са неразделна част от всяка транспортна заявка.

I. Приложими закони и правила. Юрисдикция.

  • Настоящите ОУ се прилагат в отношенията с Възложители на транспортни услуги и регламентират условията за и отговорността на страните при изпълнението на услугите и свързаните с тях сделки.

Тези ОУ не регулират отношенията между Транспорт Пойнт ООД и неговите подизпълнители – превозвачите.

  • Страните следва да осъществяват своята дейност в съответствие със закона и професионалните стандарти на индустрията, към която принадлежат. Страните се задължават да спазват всички международни и местни закони и наредби, приложими към изпълнението на превоза и към отношенията с техните служители /като Конвенция CMR, TIR Конвенцията, ADR Конвенцията, CIM правила, Регламенти SENT и EKAER и т.н./ и трябва за разработят безопасна система за работа съгласно насоките на тези закони и наредби.
  • В отношенията между страните се прилагат:
  • условията на заявката за транспорт;
  • настоящите ОУ;
  • разпоредбите на CMR Конвенция /с изключение на въпросите относно срока на погасителната давност за претендиране от Транспорт Пойнт ООД на дължимото възнаграждение за извършените услуги, за който ще се прилага общата 5-годишна давност;
  • разпоредбите на българското гражданско законодателство.

II. Общи разпоредби и задължения.

  • Транспорт Пойнт ООД се задължава да предоставя превозни средства, които отговарят на изискванията на Възложителя, съобразно заявката за транспорт, и да осигури навременното изпълнение на заявката.
  • Транспорт Пойнт ООД има право да възложи изпълнението на заявката за транспорт на трето лице без да е необходимо изричното съгласие на Възложителя.
  • Освен ако не е договорено друго в заявката, Транспорт Пойнт ООД има право да претоварва стоките и да използва различни места за претоварване – крос-док, с цел да се гарантира навременнфата и сигурна доставка до крайното местоназначение.
  • Транспорт Пойнт ООД е отговорен за пълната или частична загуба на стоките, както и за щетите, възникнали между времето на приемане на стоките и времето на доставка, както и за всяко забавяне на доставка съгласно CMR Конвенцията.
  • Освен ако не е договорено друго в заявката, опаковането, товаренето и разтоварването на стоките не са задължения на Транспорт Пойнт ООД, като последният не носи отговорност за увреждане на стоките по време на тяхното товарене или разтоварване, или поради липса, лоша или неподходяща опаковка на стоките.
  • Транспорт Пойнт ООД има право да се откаже да започне изпълнението на превоза и дори да да отмени заявката, по всяко време, без да бъде отговорен към Възложителя за вредите, възникнали врезултат от това, в следните случаи на договорни нарушения от страна на Възложителя:
  • Ако натовареният или предназначеният за натоварване товар не съответства на този, посочен в заявката за транспорт и/или в товарителницата CMR / включително в случай на опасни стоки, които са от забранени или ограничени артикули по ADR или сходни регламенти/;
  • Ако по преценка на Транспорт Пойнт ООД стоките не могат да бъдат транспортирани безопасно и законосъобразно;
  • Ако опаковката на товара е повредена, недостатъчна или неподходяща за естеството на стоките, тяхното тегло, обем и начина на транспортиране и Възложителят отказва да ги замени.

В случай, че нарушението бъде отстранено и Транспорт Пойнт ООД започне или продължи изпълнението на транспорта, Транспорт Пойнт ООД няма да носи отговорност за закъснения или каквито и да е вреди.

  • Възложителят е длъжен да предостави на Транспорт Пойнт ООД в писмен вид /най-късно преди потвърждението на заявката/ всички подробности, свързани с изпълнението на заявката: тип, тегло, обем, стойност и опаковка на товара, подробности за графика за товарене/разтоварване, като точни времеви рамки за товарене/разтоварване, специфичните изисквания, ако има такива.
  • Освен ако не е уговорено друго в заявката, по своя собствена преценка, Транспорт Пойнт ООД има право да отвори и провери товара от съображения за безопасност и сигурност. Освен ако изрично не е изискано в заявката на Възложителя, Транспорт Пойнт ООД няма задължение да инспектира товара вътре в опаковката.
  • Възложителят е отговорен за точността и пълнотата на предоставената на Транспорт Пойнт ООД информация, в това число за верността и пълнотата на документите, придружаващи стоките. В случай, че теглото, количеството, обемът, видът на товара или каквито и да е други характеристики на товара не съответстват на информацията, съдържаща се в заявката или в CMR - товарителницата, или ако превозната документация, необходима за извършване на митнически, ветеринарни, санитарни процедури, за движение по пътищата или други формалности, които следва да се извършват преди предаване на товара на получателя, липсва или не отговаря на задължителните изисквания в страните, през чиято територия се извършва транспортът, то Възложителят е задължен да заплати обезщетение на Транспорт Пойнт ООД съгласно предоставените документи (включително решения на митническите органи) за наложените санкции и за принудително платените от Транспорт Пойнт ООД разходи на съответните органи (или от всяко трето лице (Превозвач), наето от Транспорт Пойнт ООД), както и за всички други разходи, платени от Транспорт Пойнт ООД, които са дължими в резултат на действие или бездействие на Възложителя във връзка с тази клауза.
  • Без да се засяга предвиденото в предходната клауза 8., Транспорт Пойнт ООД има право да претендира от Възложителя неустойка в размер на 150 /Сто и петдесет/ евро за всеки започнати 24 часа принудителен престой на превозното средство, по разпореждане на компетентен орган, на митница /след изтичане на свободното време по чл.2.11/, граничен пункт или на което и да е място на проверка по време на изпълнение на договора, поради действие или бездействие на Възложителя или лице, за чийто действия отговоря последният.
  • В случай че Възложителят поиска промяна на мястото на товарене преди 14:00 ч. в деня преди датата на товарене или промяна на мястото на разтоварване след като камионът е натоварен, Транспорт Пойнт ООД има право да поиска заплащане на 1,5 евро за всеки допълнителен километър превоз на стандартни товари и 2.30 евро за допълнителен километър за товари, които се транспортират при контролирана температура в товарното помещение. Всички допълнителни разходи, които могат да възникнат поради гореспоменатите промени, като например разходи за билети за ферибот, преминаване на мост/тунел и т.н., също са за сметка на Възложителя. Ако се иска промяна на мястото на товарене по-късно от срока, посочен по-горе, Транспорт Пойнт ООД има право да откаже заявката без да носи отговорност за вредите, произтичащи от това.
  • Възложителят е длъжен да предостави товара за превоз в подходяща и достатъчна опаковка, която да предпазва товара от увреждане по време на транспортиране му. Опаковката трябва да бъде суха и чиста, без остри ръбове, издатини или каквото и да е друго, което може да замърси или повреди превозното средство, неговото оборудване или друг товар, превозван заедно с този на Възложителя.
  • Свободното време за товарене/разтоварване на стоките, изчислено от момента на пристигане на превозното средство на мястото на товарене/ разтоварване, но не по-рано от времето и датата, посочени в заявката, е:

-3 часа – при транспорт без митнически формалности;

-24 часа – при транспорт, изискващ уреждането на митнически формалности.

  • Освен ако не е договорено друго в заявката, в случай че свободното време, описано по- горе, бъде превишено, Възложителят заплаща на Транспорт Пойнт ООД следните неустойки:
  • В случаите на заявка за превоз на стандартни товари:
    • 15 евро за всеки започнат час, но не повече от 150 евро/ден;
    • 150 евро за всеки следващ започнат ден забава.
  • В случаите на заявка за превоз на товари, изискващ контролирана температура в товарното помещение:

-25 евро за всеки започнат час, но не повече от 250 евро/ден;

-250 евро за всеки следващ започнат ден забава

  • Освен ако не е уговорено друго в заявката, в случай че вече приетата от Транспорт Пойнт ООД транспортна заявка бъде отменена от Възложителя по-късно от 14:00 ч в деня преди договорената дата на товарене, то последният заплаща на Транспорт Пойнт ООД следните неустойки:

-в случай на LTL заявка - до 75 % от навлото, договорено за отменената транспортна заявка,

-в случай на FTL заявка за превоз на стандартен товар - 150 евро;

- в случай на FTL заявка на товар, чийто превоз изисква контролирана температура в товарното помещение -250 евро.

Неустойките, посочени по-горе, не ограничават или изключват правото на Транспорт Пойнт ООД да претендира

/освен самата санкция/ също и обезщетение до размера на реално претърпените вреди.

III. Условия на плащане.

  • Възложителят изплаща възнаграждение на Транспорт Пойнт ООД за всеки превоз, организиран от последния, в срока, договорен в заявката за транспорт. В случай, че няма договорен срок за плащане в заявката, плащането трябва да бъде направено в рамките на 20 дни от датата на издаване на фактурата.
    • В случай, че Възложителят не плати възнаграждението в договорения срок, Транспорт Пойнт ООД има право да претендира неустойка в размер на 0,1 % от неплатената сумата за всеки ден забава.
  • В случай на съдебен спор по повод неплащане или забава при плащането на фактура, издадена съгласно договорените условия, Транспорт Пойнт ООД може да претендира към Възложителя неустойка в размер на 1500 евро (хиляда и петстотин евро). В допълнение Възложителят се задължава да обезщети Транспорт Пойнт ООД за всички платени съдебни такси и разходи, като напр. гербов налог и други разходи свързани с процесуалното представителство на компанията пред местни съдилища или такива на чужди държави.
  • В случай, че плащането е уговорено да бъде направено преди разтоварването, то дължимата сума трябва да бъде получена по банкова сметка на Транспорт Пойнт ООД, за да бъдат разтоварени стоките и да се предоставят на получателя. В противен случай Транспорт Пойнт ООД има право да откаже предаването на товара на получателя, като обезпечение на вземанията си по съответната транспортна заявка, до момента на изплащане на дължимото възнаграждение. Всички разходи, произтичащи от упражняването на правото на задържане/залог, включително, но не само: разходи за складиране, товаро-разтоварни операции, пренасочване на превозното средство,

време на престой и т.н. се поемат от Възложителя, като сумата по обезщетението за направените разходи също следва да се изплати преди разтоварването на стоките и представянето им на получателя.

  • Транспорт Пойнт ООД освен това може по всяко време да упражни право на задържане/залог върху стоките и придружаващите ги документи като обезпечение на плащането на каквато и да е друга сума, която му се дължи съгласно заявката и тези ОУ, включително на разходите за възстановяването й. Това право на задържане/залог може да се упражни не само при липса на плащане по повод конкретна сделка или услуга, но и спрямо каквито и да е задължения, съществуващи по всяко време, включително по други договори.
  • Транспорт Пойнт ООД може да упражни право на задържане/залог по 3 и 3.3.1 по всеки разумен начин, включително чрез продажба или разпореждане със стоките.
  • В горната хипотеза Транспорт Пойнт ООД не носи отговорност за забавяне при доставка на стоки, както и за всякакви допълнителни разходи на получателя, за които последният вече е претендирал или може да претендира пред Възложителя или за каквато и да е вреди, претърпени от него.
  • При никакви обстоятелства Възложителят няма право да задържа или прихваща суми, дължими на Транспорт Пойнт ООД, без изричното съгласие на последния, изразено в писмена форма.
  • Освен ако не е уговорено друго, с цел опазване на околната среда, Транспорт Пойнт ООД има право, ако законът го позволява, да изпрати издадената фактура на Възложителя, заедно с всички свързани документи, по електронна поща.
  • Допълнителни административни такси, в размер до 1 % от общото възнаграждение по заявката, могат да бъдат начислени в определени случаи като, но не само: такса за издаване на хартиено копие на фактура, товарителница CMR и други изисквани документи, такса за счетоводни справки / независимо хартиено или електронно копие / и др.

IV. Други условия.

4.1. Настоящите Общи условия влизат в сила на 1.04.2023г. и заменят всички предишни техни версии.

ОБЩИ УСЛОВИЯ, ПРИЛОЖИМИ КЪМ ЗАЯВКИТЕ ЗА ТРАНСПОРТ ОТ ТРАНСПОРТ ПОЙНТ ООД КЪМ ПРЕВОЗВАЧИТЕ

I. Дефиниции.

"Ние" или „Транспорт Пойнт ООД“ като изпращач на

съответнатазаявказатранспорт.

"Превозвач" означава трето лице /което не е част от групата Транспорт Пойнт ООД“ /, на което ние, посредством заявката за транспорт, възлагаме изпълнението на транспортна услуга.

"Заявка за транспорт" или "Заявка" означава нашите писмени инструкции, изпратени по електронна поща, факс или Електронен обмен на данни, с които се възлага изпълнението на превозната услуга на превозвача и съдържат реда и условията, при които услугата следва надлежно да се изпълни. Веднъж приета при изложените по-долу условия, същата ще се счита за валидно сключен договор за превоз.

"Информация за статуса" означава информацията относно следното, но не само:

  1. Текущо географското местоположение на превозното средство /държава, близко населено място/;
  2. Всякакви отклонения от предварително планирания маршрут и срокове за изпълнение на заявката;
  3. Всяко предвидено закъснение за товарене/разтоварване.

"Закъснение" означава всяко отклонение от срока, предвиден в нашата заявка, за точното изпълнение на всяко задължение.

"Започнат ден забава" означава всяко забавяне съгласно сроковете, предвидени в заявката. Пример: при искане за товарене на 28.12.20XX г., 08:00 часа, камионът пристига на 28.12.20XX в 08:01 часа – това се счита за 1 ден закъснение; камионът пристига на 29.12.20XXг. в 08:01 часа – това счита се за 2 дни закъснение.

"Предвидено закъснение" означава закъснение, което е разумно очаквано да се случи, но все още не е настъпило.

"CMR Конвенция" означава, Конвенция за договора за международен автомобилен превоз на стоки (CMR) (Женева, 19 май 1956 г.).

"Конвенция TIR" означава Митническа Конвенция относно международния превозна стоки под покритието на карнети ТИР (Женева на 14 ноември 1975 г.).

"ADR Конвенция" означава Европейска спогодба за международен превоз на опаснитовари по шосе (Ню Йорк на 21 август 1975 г.).

"MILOG" /Mindestlohngesetz/ означава Немският закон за минималната работна заплата в сила от 1 януари 2015 г.

“Macron law” /LOI n° 2015-990 du 6 août 2015 pour la croissance, l'activité et l'égalité des chances économiques / означава Френският закон за минималната работна заплата в сила, считано от 1 юли 2016 г.

“SENT Регламент” /USTAWA z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów/ означава Полския закон за мониторинг при автомобилен превоз на стоки в сила от април 2017 г.

“EKAER Регламент” означава Система за електронна търговия и контрол на транспорта ("elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer"), задължителна в Унгария от януари 2015, проследяваща трафика на стоки на територията на Унгария, а също и на стоки, превозвани по обществените пътища между държавите-членки на Европейския съюз.

„ITU код“ означава уникалният номер, генериран при регистрация на превоз на стоки в “RO e-Transport System” – Националната система за наблюдение на шосеен превоз на стоки с висок фискален риск RO e-Transport (“Sistemul naţional privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport”), задължителна в Румъния от 01.07.2022 г. за наблюдение на трафика на стоки с висок фискален риск в Румъния и транспортирани до/от Румъния.

„ОУ” означава нашите Общи условия, съдържащи се тук, които са неразделна част от всяка заявка за транспорт.

“ЛПС” /Лични предпазни средства/ означава оборудването, с което водачът следва да бъде снабден на обектите за товарене/разтоварване, включително по време на товаро-разтоварни операции. Стандартните ЛПС са каска, защитни очила, тапи за уши/антифони, ботуши с твърди бомбета, ръкавици, светло отразително яке.

"FTL заявка" /Комплектен товар/ означава заявка за транспорт, с която се възлага превоз на стоки, които заемат цялото товарно помещение на превозното средство или частичен товар, заемащ цялото товарно помещение.

"LTL заявка" /по-малко от комплектен товар/ означава заявка за транспорт, с която се възлага превоза на стоки, които не заемат цялото пространство в товарното помещение.

Каботажни превози“ означава вътрешен превоз за чужда сметка или срещу възнаграждение, извършван временно в приемаща държава-членка в съответствие с РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 1072/2009 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА;

лични данни“ означава всяка информация, свързана с идентифицирано физическо лице или физическо лице, което може да бъде идентифицирано („субект на данни“), съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на личните данни.

администратор“ означава физическо или юридическо лице, публичен орган, агенция или друга структура, която сама или съвместно с други определя целите и средствата за обработването на лични данни, съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на личните данни.

обработващ“ означава физическо или юридическо лице, публичен орган, агенция или друга структура, която обработва лични данни от името на администратора, съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на личните данни.

обработване на лични данни“ означава всяка операция или съвкупност от операции, извършвана с лични данни или набор от лични данни чрез автоматични или други средства като събиране, записване, организиране, структуриране, съхранение, адаптиране или промяна, извличане, консултиране, употреба, разкриване чрез предаване, разпространяване или друг начин, по който данните стават достъпни, подреждане или комбиниране, ограничаване, изтриване или унищожаване.

II. Приложими закони и правила. Юрисдикция.

  • Тези ОУ регулират отношенията между дружествата от групата Транспорт Пойнт ООД“ и превозвача.
  • Този превоз се извършва съгласно CMR Конвенция и ако е приложимо - конвенция TIR/ADR Конвенция с всички съпътстващи права и задължения, включително претенции за неизпълнение, произтичащи от тях.
  • В случай на каботажни/национални превози приложимо е правото на държавата, в която те се извършват, освен ако в тези ОУ или транспортната заявка е предвидено друго.
  • Превозвачът следва да ръководи дейността си по начин, едновременно законен и съобразен с професионалните стандарти на индустрията. Превозвачът трябва да се съобразява с всички международни и местни закони и регламенти, приложими към изпълнението на превоза и към отношенията му с неговите служители /като, но не само: MILOG, Закона Macron, SENT Регламента, EKAER Регламента и др./, както и поддържа безопасна система на работа съгласно насоките на тези закони и правила.
  • Превозвачът се задължава да извършва своята дейност.
  • Превозвачът се задължава да запознае водача с нашите инструкции за безопасен и сигурен транспорт.
  • Страните следва да се опитват да решат по взаимно съгласие всички противоречия, които могат да възникнат между тях във връзка с конкретна заявка за превоз и/или тези ОУ. Ако това не е възможно, те имат право да се обърнат към компетентния съд в гр. София, България, който ще разреши случая в съответствие с CMR Конвенция и българското законодателство.
  • Страните приемат кореспонденцията, обменена по факс или и-мейл, за валиден договор в писмена форма.

III. Общи разпоредби и задължения.

  • Превозвачът носи отговорност за изпълнението на възложената услуга съгласно CMR Конвенция (при международни превози) или приложимото национално законодателство (в случай на каботажни или национални превози) освен ако не е договорено друго в заявката.
    • Превозвачът трябва да има валидна застрахователна полица "Отговорност на превозвача" (CMR застраховка и/или застраховка за вътрешни или каботажни превози) за влекача/ремаркето, използвани за транспорта с необходимото достатъчно покритие: 8.33 SDR/кг. (или по-голямо съгласно приложимото право в съответствие с вида на превоза и отговорността на превозвача) и не по-малко от стойността на превозваната стока. Застрахователната сума следва да бъде изцяло платена в срок.
  • Превозвачът е длъжен да ни изпрати застрахователната си полица най-късно при приемане на настоящата заявка. В противен случай ние имаме право да претендираме неустойка в размер на договореното за изпълнението на този транспорт възнаграждение.
  • Ако превозвачът няма валидна застраховка или застраховката му няма достатъчно покритие, ние можем да сключим от негово име и за негова сметка застрахователен договор с необходимото покритие (платената премия ще бъде удържана от което и да е вземане на превозвача към Транспорт Пойнт ООД“) или можем да отменим транспортната заявка без да носим каквато и да е отговорност за това, независимо дали тя вече е приета от превозвача.
  • Превозвачът следва да осигури и поддържа валидни всички необходими разрешителни, визи и т.н. за изпълнението на възложения транспорт в съответствие със съществуващите разпоредби във всички транзитни държави, както и в страните, в които се извършва товаренето и доставката. В противен случай превозвачът ще бъде отговорен за всички претърпени вреди.
  • Превозвачът трябва да изпълни превоза със собствени превозни средства. Превозът може да бъде възложен на подизпълнител само след нашето изрично предварително писмено разрешение. В противен случай можем да претендираме от Превозвача неустойка от 1 000 Евро за всяко отделно нарушение на това задължение.
  • Превозното средство трябва да е в добро техническо състояние, с чисто и сухо отделение за товарене, като капацитетът за натоварване трябва да е съобразен със заявката плюс 3,5 тона за мотокар/друго оборудване за товарене. Докато е на адреса на товарене/разтоварване, водачът е длъжен да има ЛПС за своя безопасност, както и да се съобразява с вътрешните правила на съответния обект. В противен случай, превозвачът ще бъде отговорен за всички претърпени вреди.
  • Ако превозвачът не откаже заявката чрез изпращане на писмен отказ или възражение в рамките на 1 /един/ час след получаването на заявката по факс, имейл или Електронен обмен на данни, ние ще считаме заявката за приета с всички срокове и условия, определени в нея, като задължителни. Всякакви последващи промени на тези условия ще се считат договорени само ако са потвърдени от Транспорт Пойнт ООД“ в писмена форма. В случай, че превозвачът не успее да предостави превозното средство на адреса за товарене в срока, указан в заявката, това се счита за закъснение и ще се санкционира съгласно точка 7. Без да се засягат всички други предвидени тук права

/включително посочените в точка 4.8./, ние имаме правото да прекратим договора за транспорт по всяко време след възникване на закъснението, с незабавен ефект, както и да претендираме неустойка в размер на 500 евро.

3.5.1 В случай че превозвачът започне изпълнението на заявката, ще се счита че е приел същата окончателно и безусловно с всички срокове и условия, посочени в нея като обвързващи, независимо дали превозвачът е потвърдил получаването на заявката.

  • В случай, че превозвачът откаже заявката по-късно от 1 /един/ час след получаването й, имаме правото да предявим неустойка от 500 евро.
  • В случай на транспортиране на стоки /фуражи, отпадъци и други неизчерпателно изброени тук стоки/, чийто превоз е предмет на разрешителен или регистрационен режим и подлежи на текущ и/или последващ контрол от компетентните органи, превозвачът е длъжен да води надлежно необходимата документация /архиви/, съгласно законовите изисквания и да ни я изпраща своевременно при стриктно спазване на нашите инструкции. Ние си запазваме правото по всяко време да извършим проверка дали това задължение се спазва. В случай че като резултат от неизпълнението на горепосочените задължения от страна на превозвача, срещу нас е започната процедура за установяване на извършено административно нарушение и санкционирането му или сме вече санкционирани от компетентните органи, превозвачът ни дължи неустойка в размер до максималната степен, предвидена от закона или съответно до размера на вече наложената санкция.
  • В случай на транспорт на стоки под температурен режим, преди натоварване превозвачът е длъжен да се увери, че температурата вътре в товарното помещение на превозно средство съответства на изискваната в заявката. Температурата следва да бъде проверена по време на товаренето, контролирана и поддържана съобразно изискваната в заявката през целия път/през цялото време до доставката до крайното местоназначение. В случай че превозвачът не изпълни това задължение, той е отговорен за всички претърпени от нас вреди, включително но не само за вреди, причинени от неизправности на използваното оборудване, независимо чия собственост е, от метеорологични условия и др.
  • В случай на транспорт на опасни товари /ADR/, превозвачът е длъжен да осигури необходимото оборудване за транспортната единица и водача/ите, както и да извърши превоза в съответствие с всички изисквания, предвидени в ADR Конвенция. Водачът следва да притежава и да носи валиден сертификат за преминато обучение за превоз на ADR товари, издаден от оторизирана институция, както и всяка друга документация, необходима за законосъобразното изпълнение на превоза.
  • Превозвачът декларира и гарантира, че неговият персонал е запознат с всички изисквания на разпоредбите за превоз на опасни товари и е надлежно обучен за безопасна обработка, както и за процедурите за спешно реагиране.
  • В случай на каботажни/национални превози превозвачът носи отговорност за неизпълнение на договорните си задължения в съответствие с националното законодателство на държавата, в която се извършват.
  • В случай че Транспорт Пойнт ООД“ е договорило с клиента си по-високи лимити на отговорност в сравнение с предвидените в националното законодателство /ако това е допустимо по закон/, то превозвачът е отговорен до тези лимити.
  • Превозвачът е отговорен за правилното и безопасно товарене и укрепване на товара, за избягване на претоварване на ос и цялостно претоварване на автомобила (включително да осъществява контрол върху изпълнението на тези операции от други лица), както и за всички вреди, причинени, поради неизпълнение на тези задължения. Превозвачът е длъжен да провери дали фактическото състояние и количеството на стоките и опаковките при товарене съответстват на описаното в документите за превоз и на нашите инструкции, свързани с тази заявка. Задължение на превозвача е да отбележи всички несъответствия в документите за превоза съгласно приложимото законодателство. Превозвачът трябва да ни информира веднага в писмена форма за забележки, вписани в товарителницата и/или в останалата част от транспортните документи, както и за всякакви установени нередности и да изчака нашите писмени инструкции преди напускане на мястото на товарене/разтоварване, в противен случай превозвачът е отговорен за всички претърпени вреди.
  • В случай на FTL заявка, не се разрешава съвместно товарене на други стоки в превозното средство, с изключение на тези за които са получени инструкции от наша страна, в противен случай към превозвача може да бъде предявена неустойка от 5000 евро за всяко нарушение на това задължение.
  • Не се допуска натоварване и/или претоварване на стоките в камион/ремарке, различни от предварително договорените, не е позволено да се променя адреса на доставка без нашето изрично предварително писмено потвърждение. В противен случай към превозвача може да бъде предявена неустойка от 500 евро за всяко конкретно нарушение на това задължение.
  • В случай че при пристигане на адреса на товарене превозното средство не е снабдено с подходящо оборудване за обезопасяване на товара съгласно заявката (колани, ъгли, дъски за обезопасяване, гуми и др.) или ако в заявката няма информация, но безопасното и законосъобразно транспортиране на товара го изисква, превозвачът е длъжен да ни информира незабавно и да се снабди за негова сметка с необходимото оборудване максимално бързо от най-близкия доставчик. В случай че оборудването бъде предоставено от обекта на товарене, то ще бъде за сметка на превозвача и сумата, платена от нас ще бъде приспадната от дължима сума на превозвача. В случай че в заявката се съдържа искане за смяна на палети, превозвачът е длъжен да върне обратно празните палети, в противен случай той носи отговорност за всички претърпени от нас вреди. Сумите по обезщетенията за направените разходи и т.н. ще бъдат приспаднати от дължими към превозвача суми.
  • При никакви обстоятелства нито превозвачът, нито неговия подизпълнител има право да задържа превозваните стоки или друг вид наша собственост или собственост

на нашите клиенти. В противен случай превозвачът дължи неустойка в размер на стойността на задържаната стока, но не по-малко от 5 000 евро.

  • Всички неустойки, предвидени в тези ОУ, не ограничават или не погасяват право ни да претендираме обезщетение в размер на реално претърпените вреди и са дължими незабавно след предявяването им, независимо от това каква дата на падеж е посочена в издадената фактура или протокол.
  • Превозвачът декларира, че е съгласен и изрично признава правото на Транспорт Пойнт ООД“ да прихваща свои вземания /за неустойки, обезщетение и т.н./ с насрещни вземания на превозвача, без да е необходимо да се подписва двустранен документ. Страните приемат, че упоменаването на насрещните фактури, издадени от двете страни, в платежното нареждане е валидно уведомление за прихващане от страна на Възложителя.
  • Ако поради увреждане на стоките по време на транспорта или поради каквито и да е несъответствия в условията за извършване на транспорта, както те са били предварително договорени, или поради каквото и да е действие и/или бездействие на превозвача, са направени допълнителни разходи или следва да бъдат направени във връзка с, но не само: транспортиране на стоките обратно до изпращача или до друго място съгласно нашите инструкции и по искане на клиента, бракуване, унищожаване, допълнителни операции със стоките, ръчен труд, преопаковане и т.н., тези разходи ще са за сметка на превозвача.
  • С приемането на настоящата заявка превозвачът декларира, че в случай на рекламация за липсваща или увредена стока или за каквото и да е неизпълнение на условията по договора, а също и за увреждане на имущество /наша или собственост на трети лица/, имаме правото, което той безусловно признава, да задържим каквито и да е суми, които му дължим, до изясняване и разрешаване на случая.
  • С цел избягване на контрабанда и/или кражба, задължение на превозвача е да предприеме всякакви разумно необходими превантивни мерки, като например, но не само:
  • Да избягва спиране за почивка на пристанища, жп терминали, в северозападна Франция или западна Белгия, когато е възможно;
  • спирания за почивка по път към пристанища/фериботни терминали/жп гари следва да се правят поне на 300 км. от тези места, на охраняеми паркинги. След всяка почивка водачът трябва да проверява непокътността на пломбата и брезента и дали в ремаркето няма нелегални пътници;
  • паркиране на охраняеми места (осветени, оградени и с жива охрана, пропускателен режим и видеонаблюдение);
  • избягване паркирането на по време на почивка на безлюдни, неосветени места, на пътя или в индустриални зони близо до мястото на разтоварване;
  • в случай че няма възможност превозното средство да бъде паркирано на охраняем паркинг, то две независими устройства против кражба трябва да бъдат инсталирани и активирани, като напр. имобилайзър или друго електронно устройство/система против кражба и/или механично устройство за заключване на волана, колелата и др. Заключването на вратите и махането на стартовия ключ не се считат за достатъчни предпазни мерки срещу кражба;
  • внимателна и пълна проверка на влекача и товарното помещение след всяка почивка;
  • постоянен надзор върху превозното средство;

спазване на инструкциите за безопасност и сигурност, посочени в нашето Ръководство за превозвачи;

  • спазване на инструкциите за безопасност и сигурност на обектите на товарене и доставка;
  • водачът не трябва да разкрива информация за вида на товара и мястото на дестинация на непознати хора.
  • В случай на установяване на контрабанда, превозвачът носи пълна отговорност за всички последици от това и следва да заплати всички възможни наложени

административни и договорни санкции, наложени на него или на Транспорт Пойнт ООД“. Освен това, ние имаме правото да претендираме неустойка от 50.000 евро и да прихванем тази неустойка от дължимите към превозвача суми.

  • Превозвачът носи отговорност към нас за всички действия и/или бездействия на водача.
  • Задължение на превозвача е да се увери, че:
    • Водачът не извършва контрабанда с хора или стоки като например, но не само: цигари, алкохол и т.н.
    • Водачът не трябва да товари или да допуска в кабината и товарната единица каквито и да е други стоки, освен споменатите вече в транспортните документи, като предприема всички необходими превантивни мерки.
    • Водачът трябва да присъства по време на товарните операциите и да се увери, че превозното средство и товарът са под негов надзор, докато товарната единица бъде затворена/пломбирана.
    • В случай, че не са изпълнени задължителните митнически дейности на мястото на товарене, водачът няма право да напуска мястото на товарене без да е получил писмените ни инструкции и преди да бъде поставена пломба с регистрационен номер върху товарната единица. Тази пломба може да се отстранява само от компетентните органи на митницата и след митнически контрол и освобождаване.
    • В случай на проверка по време на превоза, превозвачът следва да получи надлежни документи от съответните органи с обяснение защо пломбата е премахната. Ако е възможно, товарната единица трябва да бъде запечатана отново до достигането на митническия пункт и/или крайното местоназначение. Превозвачът е длъжен незабавно да ни уведоми за премахването на пломбата. Ако превозвачът наруши някое от задълженията му по този член, Транспорт Пойнт ООД“ има право да претендира неустойка в размер на 500 евро за всяко нарушение.
    • В случай на използване на фериботна линия и/или железопътен транспорт за извършване на превоза, водачът трябва да избягва дълготрайно паркиране за почивки, на разстояние по-малко от 150 км от пристанища и терминали.
  • Транспортната заявка е строго поверителна. Превозвачът, съответно водачът, няма право да я оповестява пред трети лица.
  • Директният контакт на превозвача или чрез което и да е трето лице с нашия клиент, получателя или изпращача на стоките преди, по време или след превоза, включително при изпълнението на друг превоз, който не е възложен от някое от дружествата в групата на Транспорт Пойнт ООД“ е строго забранен без нашето предварително писмено одобрение. В противен случай Транспорт Пойнт ООД“ има право да претендира неустойка в размер на 10 000 евро за всеки случай на нарушение.
  • За избягване на всякакво съмнение, превозвачът няма право да предлага на наш клиент, на получателя или на изпращача на стоките, или на който и да е посредник спедитор или превозвач, участващи в тази транспортна услуга, директно/лично, по телефон, факс или по електронна поща или чрез трето лице, транспортни/спедиторски услуги при сходни на съответната заявка условия, за период от минимум 1 година от датата на последния превоз от този вид, извършен за Транспорт Пойнт ООД“. В противен случай ние ще имаме право да претендираме неустойка от 10000 евро за всеки отделен случай. В случай на вреди в по-голям размер от гореспоменатата неустойка, Транспорт Пойнт ООД“ има право да претендира обезщетение в размер на действително претърпените вреди.
  • Превозвачът се задължава да предоставя при поискване от страна на Транспорт Пойнт ООД“ всички изискани документи във връзка със заплащаното от превозвача на всеки негов работник/служител, извършващ дейност или полагащи труд на територията на Федерална република Германия, трудово възнаграждение за отработен час. Такива документи могат да бъдат платежни нареждания, декларация от работника/служителя, че е получил трудово възнаграждение, което е поне равно на размера на минималното трудово възнаграждение съгласно MILOG или изрично

потвърждение от счетоводител на превозвача, потвърждаващо, че превозвачът е спазил изискванията на MILOG.

  • В случай, че в резултат на нарушение от страна на превозвача на някое от задълженията, произтичащи от MILOG, ние претърпим вреди, включително плащане на глоби и/или други административни санкции, или бъдем осъдени от служител на превозвача да платим обезщетение или др., превозвачът следва да ни обезщети в размер на претърпените вреди от всяко нарушение.
  • В случай на превози с товарене/ разтоварване в или транзитно преминаване през Полша, превозвачът трябва да провери дали в заявката е посочен SENT номер:
    • Ако няма посочен SENT номер в заявката:

По време на товаренето превозвачът/шофьорът е длъжен да провери дали стоките трябва да бъдат регистрирани в система SENT като сравни данните за товара от документите за превоза и/или всяка друга информация, получена на мястото на товарене, със списъка на стоки под SENT контрол. Ако стоките трябва да бъдат регистрирани в SENT, превозвачът/водачът е длъжен да спре товаренето и незабавно да се свърже с нас за инструкции.

  • Ако в заявката има посочен SENT номер: водачът трябва да разполага с този номер по време на превоза. В случай че SENT системата е недостъпна по причина на Полската фискална администрация, шофьорът следва да носи документ, заместващ уведомлението и потвърждение за получаването на този документ или документ, указващ прехвърляне на стоки между складове. Водачът трябва да представи SENT номера/документа на органите в случай на проверка на пътя на територията на Полша.
  • С приемане на заявката, превозвачът се съгласява и ни упълномощава, по наша собствена преценка, да изпълним неговото задължение си за първоначална регистрация на превоза и за последващи промени чрез Електронната система за данъчни и митнически услуги .За избягване на всякакво недоразумение, гореспоменатото упълномощаване не следва да се счита за задължаване от наша страна за изпълнение на задълженията на превозвача съгласно SENT регламента.
    • За извършване на необходимата регистрация в SENT превозвачът трябва да ни предостави необходимите данни за превоза и за всички промени като, но не само за: забавяне при товарене /доставка, смяна на превозните средства, входяща /изходна точка в Полша и др.
  • В случай на транспорт на стоки с висок фискален риск (ВФР) с товарене/разтоварване в Румъния и/или на вътрешен транспорт в Румъния превозвачът/водачът трябва да провери дали ITU кодът за стоката е вписан в CMR товарителницата.
    • Ако този код не е вписан в CMR товарителницата: по време на товаренето превозвачът/водачът трябва да провери дали стоките са с ВФР като сравни данните за товара от транспортните документи и/или друга информация, получена на товарен адрес със списъка на стоки с ВФР, предоставен от румънските власти. Ако стоките са с ВФР, превозвачът/водачът трябва веднага да се свърже с нас за инструкции, да не напуска товарен адрес преди да е получил тези инструкции в писмен вид. В противен случай превозвачът следва да компенсира всички вреди, които Транспорт Пойнт ООД“ и неговият клиент са претърпели в резултат от това.
    • Ако в товарителницата има вписан ITU код: превозвачът/водачът трябва да се убеди, че кодът е четлив и без задрасквания и/или добавки. Водачът следва да представи ITU кода на властите в случай на проверка
  • Превозвачът следва да поддържа необходимите записи, за да предоставя информация, която може да се изисква от Транспорт Пойнт ООД“, така че Транспорт Пойнт ООД“ да е в състояние да изпълни задълженията си съгласно счетоводното, митническото, търговското, данъчното или друго законодателство.
  • По искане на Транспорт Пойнт ООД“ и след разумно предизвестие превозвачът е длъжен да предостави на Транспорт Пойнт ООД“  правото да достъп до офисите си или до други бизнес помещения за извършване на одит на работните условия на превозвача и свързаните с този договор документи. Извършването от страна на Транспорт Пойнт ООД“  на каквито и да е прегледи,

проверки или одити не освобождава превозвача от неговите задължения съгласно този договор.

  • Транспорт Пойнт ООД“ има право, по всяко време преди товаренето, да отмени настоящата заявка чрез писмено уведомление до превозвача. Ако Транспорт Пойнт ООД“  отмени заявката преди самия ден, предвиден за товарене, той не носи отговорност пред превозвача за последиците от отмяната. В случай че заявката бъде отменена в деня на товарене и превозните средства са пристигнали на адреса на товарене, отговорността на Транспорт Пойнт ООД“  се ограничава само до заплащане на действително направените и надлежно доказани от превозвача разходи /пропуснати ползи не се обезщетяват/.

IV. Изпълнение.

  • За изпълнение на нашата заявка, превозвачът се задължава да предостави превозно средство, оборудване с GPS, мобилен телефон или подобни технологии, за осигуряване на надеждна и редовна комуникация и информация за статуса до крайната доставка на стоките. Изпълнението на нашата заявка започва от момента, в който е изпратена от нас на превозвача по електронна поща, факс или Електронен обмен на данни.
  • Превозвачът е длъжен да ни предоставя информация относно описаното по-долу, но не само за:
  • Предитоваренеипредиразтоварване: в случай на предвидено закъснение, веднага след като е наясно с тази възможност; за всякакви закъснения при предишна доставка; техническа повреда или друг инцидент; нужда от почивка; промяна на планиран маршрут; всякакви ограничения и забрани за шофиране или други събития, които могат да забавят пристигането на превозното средство навреме съгласно сроковете в транспортна ни заявка.
  • На адреса на товарене и на разтоварване: веднага след като стоките са натоварени/разтоварени или в случай на закъснение при товарене/разтоварване; в случай на каквото и да е несъответствие на фактическо състояние и количеството на стоките с тези, посочени в документите за превоз; в случай на каквато и да е увреждане, включително на опаковката, в случай на неправилно натоварване/укрепване (или липсата на укрепване) на стоките от изпращача, в случай че изпращачът/получателят не позволи на водача да присъства и наблюдава товаренето/разтоварването, както и да впише забележка в товарителницата и др.
  • По време на превоза: Местоположението и статуса на превозното средство всеки ден, не по-късно от 10:00 часа местно време. При липса на информация или при подаване на грешна информация, превозвачът дължи неустойка от 100 евро за всяко конкретно нарушение на това задължение.
  • Превозвачът трябва да ни информира незабавно в писмена форма за всяко забавяне и/или отклонение от нормалния маршрут, както и за всякакви допълнителни разходи /вкл. разходи за претоварване/. Ние заплащаме само допълнителните разходи, за които сме били писмено информирани и които сме приели.
  • Свободно време за товарене/разтоварване, включително митническо обслужване: 48 ч. за страни извън ЕС; 24 часа за страните от ЕС (почивните дни и официалните празници не са включени). В случай, че товаренето /разтоварването или митническото обслужване не е започнало или е започнало, но не е завършено в рамките на свободното време, превозвачът е длъжен незабавно да ни уведоми и поиска инструкции. Не е позволено, независимо дали през свободното време или след изтичането му, превозното средство да напуска товарения/разтоварния адрес без писмени инструкции и потвърждение от Транспорт Пойнт ООД“, в противен случай превозвачът ще бъде санкциониран с неустойка от 500 евро.
  • Претенции за разходи за престой /демюридж ще бъдат приемани само в случай на предоставяне на ясен запис в товарителницата /или друг подобен документ като Standing card, изрично потвърден с подпис на служител на товарен/разтоварен адрес/,

посочващ датата и часа на пристигане/отпътуване на превозното средство от мястото на товарене/ разтоварване.

  • За избягване на всякакво съмнение, не се счита за изрично потвърждение на часа на пристигане/отпътуване на превозното средство, по смисъла на предходния чл. 5., подписът на служител на товарен/разтоварен адрес в поле № 22 и поле № 24 на международната товарителница.
  • Превозвачът няма право да претендира разходи за престой /демюридж в случай на закъснение или по-ранно пристигане за товарене/разтоварване съгласно датата и часа, посочени в заявката.
  • Превозвачът трябва да спазва датата и часа за товарене и доставка, посочени в заявката. В случай, че превозвачът не спази договорените срокове, той ще бъде санкциониран с неустойка от 150 евро за всеки започнат ден на забава. Тази сума не ни ограничава да претендираме за допълнителни разходи, произтичащи от забавянето на превозвача.
  • В случай на закъснение или предвидено закъснение на превозното средство за товарене или разтоварване, което за нас не е приемливо, ние си запазваме правото да отменим заявката и да предоставим изпълнението й на друг подизпълнител, за да бъдат спазени договорените срокове. Всички допълнителни разходи, произтичащи от тази отмяна, като например, но не само: по-високи транспортни разходи, разходи за претоварване и обработка на товара, ще бъдат директно фактурирани на превозвача и удържани от дължимите му фактури. Ако няма дължими към превозвача фактури фактури, последният е длъжен да заплати фактурираните допълнителни разходи в срок от 5 /пет/ дни от датата на получаване на съответната фактура по имейл.

V. Условия на плащане и фактуриране.

  • Превозвачът трябва да издаде и да ни изпрати по два екземпляра от всяка фактура /един оригинал и едно копие/ за всяка изпълнена заявка за транспорт, както и останалата част от документите, описани по-долу.
  • Освен изрично упоменатите в заявката за транспорт, Превозвачът трябва да ни изпрати следните документи, за да може да получи плащане на договореното възнаграждение:
    • В случай на превоз, извършен на територията на ЕС: оригинал и копие на фактурата, оригинал и копие от товарителница, надлежно подпечатано и подписано от получателя.
    • В случай на превоз, извършен между страни, когато поне една от тях е член на ЕС: оригинална фактура + 2 оригинала на товарителница, надлежно подпечатани и подписани от получателя + копие от карнета ТИР /или друг T-документ/, подпечатан от митническите органи на местоназначението.
    • В случай на превоз между страните от ЕС, но с транзитно преминаване през държава, която не е член на ЕС: оригинална фактура + 2 оригинала на товарителница, надлежно подпечатани и подписани от получателя + копие от карнета ТИР със забележка T2L върху него /или друг T-документ/, подпечатан от митническите органи на местоназначението.
  • Документите, изискани съгласно т.5.2., следва да бъдат получени от Транспорт Пойнт ООД“ на пощенския ни адрес, посочен в заявката, най-късно в срок от 15 дни от датата на доставка. В противен случай срокът за плащане може да се удължи с допълнителни 45 дни. Освен това можем да претендираме неустойка от 50 евро за всяко нарушение

– за всеки забавен комплект документи. Транспорт Пойнт ООД“  има правото да прихване неустойката от която и да е дължима към превозвача сума без допълнително уведомление, споразумение и др.

  • За да бъде платена, фактурата следва да съдържа: номер на нашата транспортна заявка; нашия номер по ДДС; ДДС номер на превозвача; банкови данни: търговско наименование на банката, SWIFT адрес на банката, IBAN – валута / сметка – валута.

В случай на промяна на банковите данни, превозвачът трябва да ни изпрати своевременно писмено уведомление за промяната заедно с писмо, издадено от съответната банка, съдържащо потвърждение, че превозвачът е титуляр на банковата сметка. Транспорт Пойнт ООД“  има правото да задържи която и да е дължима сума към превозвача в случай че последният не предостави посочения в предходното изречение документ от банката. Същото задължение за предоставяне на документ, потвърждаващ, че превозвачът е титуляр на сметката има и всеки нов превозвач. Предоставената по този начин банкова сметка се регистрира в системата ни и всички плащания към превозвача се превеждат по тази сметка. Регистрира се само по една сметка за вид валута.

Транспорт Пойнт ООД“  не носи отговорност в случай на неизплатени, забавени или за плащания, направени по стари сметки, поради липса на или предоставяне на непълни, стари или неверни банкови данни от превозвача.

  • Транспорт Пойнт ООД“ извършва плащания към превозвачите всяка седмица във вторник или сряда на фактурите с дата на падеж от понеделник до неделя включително през текущата седмица.
  • В случай на извършване на разплащателни операции в рамките на Европейската общност бенефициентът заплаща таксите, събирани от неговия доставчик на платежни услуги, а платецът - таксите, събирани от неговия доставчик за платежни услуги в съответствие с Директива 2007/64/ЕО на Европейския парламент и на Съвета. Това се прилага и за плащания, когато бенефициентът е извън Европейската общност, освен ако е уговорено друго в договора, сключен между страните.
  • Превозвачът няма право чрез цесия или по друг начин, да прехвърля своите вземания от Транспорт Пойнт ООД“ на трети лица.
  • В случай че превозвачът наруши предвиденото в чл.5.7. задължение, Транспорт Пойнт ООД“ има правото:
  • да претендира неустойка в размер на 1 000 евро за всяка фактура, по която вземането е прехвърлено и/или
  • да задържи всички и каквито и да е суми, които дължи на превозвача /включително, но не само прехвърлените/ до потвърждаване от страна на новия кредитор в писмена форма, че настоящите ОУ ще се прилагат в отношенията между последния и Транспорт Пойнт ООД“ без каквито и да е изключения.
    • Конвенцията на UNIDROIT за международния факторинг не се прилага към настоящия договор и в случай че превозвачът наруши задължението си по чл.5.7. той е задължен да уведоми писмено новия кредитор/фактора за неприлагането на посочената Конвенция. В противен случай ние имаме правото в допълнение към правата, посочени в чл.5.7.1. да претендираме неустойка в размер на 1 000 евро.

VI. Защита на личните данни

  • (1) Всяко от дружествата в групата Транспорт Пойнт ООД“ представлява администратор на лични данни по смисъла на приложимото национално и европейско законодателство. Нашата Политика за защита на личните данни е достъпна на уеб сайт ни.

(2) Ние обработваме лични данни законосъобразно, при наличие на поне едно от следните условия:

  • субектът на данните е дал съгласие за обработване на личните му данни за една или повече конкретни цели;
  • обработването е необходимо за изпълнението на договор, по който субектът на данните е страна, или за предприемане на стъпки по искане на субекта на данните преди сключването на договор;
  • обработването е необходимо за спазването на законово задължение, което се прилага спрямо администратора;
  • обработването е необходимо за целите на легитимните интереси на администратора или на трета страна,
  • (1) Във връзка и по повод на изпълнението на сключените договори за превоз, ние обработваме лични данни за следните категории субекти на данни:
  • служители на превозвачи, партньори и контрагенти;
  • служители на застрахователни дружества, дружества, извършващи експертни услуги;
  • физически лица.

(2) Категориите лични данни, които Транспорт Пойнт ООД“  може да обработва относно субектите на данни включват:

  • Физическа идентичност – имена, ЕГН, адрес, снимка, данни от документ за самоличност, данни от свидетелство за управление на МПС и др., телефон, лична електронна поща;
  • Социална идентичност – образование, трудова дейност, допълнителни квалификации, професионален опит и др.;
  • Служебна идентичност – служебна електронна поща, телефон, длъжност.

6.3

  • Извършване на транспортна и логистична дейност, с цел осигуряване на безопасност по веригата на доставките за всички участващи страни, в това число товародатели, получатели на стоките, наши клиенти, фериботни компании и други, свързани с изпълнението на договора за транспорт;
  • Приемане и обработване на запитвания за извършване на услуги по транспорт;
  • Събиране на просрочени парични задължения;
  • Обработване на рекламации;
  • Извършване на маркетингови дейности за предлагане услугите на Транспорт Пойнт ООД“;
  • Финансово-счетоводна дейност;
  • Процесуално представителство и защита на правни претенции
  • Във връзка с обработването на личните данни, свързани с него, субектът на данни разполага със следните права:
  1. Право на информация – да получи информация относно извършваното обработване на личните му данни от Транспорт Пойнт ООД“;
  2. Право на достъп:
  • да получи потвърждение дали се обработват лични данни, свързани с него;
  • да получи достъп до обработваните лични данни и до детайлната информация относно обработването и правата му.
  1. Правото на коригиране – да изисква коригирането или попълването на личните му данни, ако същите са неточни или непълни;
  2. Правото на изтриване – да изисква изтриването на личните му данни, ако са налице основанията за това, предвидени в Регламента;
  3. Право на ограничаване на обработването на личните данни – да изисква от Транспорт Пойнт ООД“ ограничаване на обработването на личните му данни в рамките на предвиденото в Регламента, ако са налице основанията за това, предвидени в същия;
  4. Уведомяване на трети лица – право да изисква от Транспорт Пойнт ООД“ да уведоми третите лица, на които са били разкрити личните му данни за всяко извършено коригиране, изтриване или ограничаване на обработването на личните му данни, освен ако това е невъзможно или изисква несъразмерно големи усилия от Транспорт Пойнт ООД“;
  5. Право на преносимост на данните – да получи личните данни, които го засягат и които той е предоставил на Транспорт Пойнт ООД“, в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат, и да прехвърли тези данни на друг администратор без възпрепятстване.
  6. Право на оттегляне на съгласието за обработване –когато обработването на личните данни се основава единствено на дадено от субекта на данни съгласие, същият може да оттегли съгласието си по всяко време. Такова оттегляне не засяга законосъобразността на обработването въз основа на даденото съгласие до момента на оттеглянето му;
  7. Право на възражение - субектът на данни има по всяко време и на основания, свързани с неговата конкретна ситуация, право да възрази срещу обработването на лични данни, отнасящи се до него, включително срещу профилиране по смисъла Регламента, което обработване се основава на обществен интерес, упражняване на

официални правомощия или на легитимните интереси на дружество от групата на Транспорт Пойнт ООД“  или на трета страна.

  • Транспорт Пойнт ООД“ предприема необходимите технически и организационни мерки за защита на личните данни, за да се гарантира постоянна поверителност, цялостност, наличност и устойчивост на системите и услугите за обработване на лични данни.
  • В случаите, в които Превозвачът представлява Обработващ лични данни от името на Транспорт Пойнт ООД“ по смисъла на Регламент (ЕС) 2016/679, Превозвачът се задължава да спазва следните изисквания:
  • Да обработва лични данни от името на Транспорт Пойнт ООД“ само за целите на изпълнение на заявка за транспорт;
  • Да предоставя лични данни на трети страни, когато това е необходимо за изпълнение на заявка за транспорт като Превозвачът осигурява законосъобразност на обработването съгласно чл. 6 от Регламента.
  • Да въведе и прилага подходящи технически и организационни мерки за защита на личните данни в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679, както и приложимото национално и европейско законодателство.
  • Незабавно да уведомява Транспорт Пойнт ООД“ в следните случаи:
  • При дейности по разследване, предприети от надзорен орган по защита на личните данни по отношение на дейността на Превозвача по обработване на Лични данни за целите на изпълнение на заявката за транспорт;
  • Ако установи, че не е в състояние да изпълнява задълженията си, свързани с обработването на лични данни по каквато и да е причина;
  • Ако установи каквото и да е нарушение на сигурността на обработването на личните данни. Уведомлението за нарушение на сигурността следва да се извърши незабавно към Транспорт Пойнт ООД“ (но не по-късно от 3 (три) часа от установяването му).
  • да съдейства на Транспорт Пойнт ООД“ по всякакъв възможен начин при изпълнение на задълженията на Транспорт Пойнт ООД“  за документиране на нарушението на сигурността на обработването на личните данни и при уведомяването на надзорния орган за нарушението, като незабавно предоставя на Транспорт Пойнт ООД“ всякаква изискана от последния информация, необходима за документиране на нарушението и уведомяването на надзорния орган.
  • когато субект на данни отправи директно запитване до ПРЕВОЗВАЧА във връзка с обработването на лични данни, за коитоТранспорт Пойнт ООД“ се явява Администратор.
  • когато ПРЕВОЗВАЧЪТ установи, че е налице законово задължение за, или е налице искане на държавен, административен, съдебен и/или друг орган на власт за предоставяне на лични данни, освен в случаите, когато такова уведомяване противоречи на императивни норми на закона.
  • да осигурява достъп на Транспорт Пойнт ООД“ до цялата информация, необходима за доказване на изпълнението на задълженията на Превозвача във връзка с обработването на лични данни, както и да позволява и съдейства за извършването на одити, включително проверки, от страна на Транспорт Пойнт ООД“  или друг одитор, оправомощен от Транспорт Пойнт ООД“  и да отговаря на всякакви запитвания на Транспорт Пойнт ООД“ относно обработването на лични данни;
  • да подпомага Транспорт Пойнт ООД“ като изпълнява конкретните нареждания на Транспорт Пойнт ООД“  и му предоставя изисканата информация, при изпълнението на задължението на Транспорт Пойнт ООД“  да отговори на искания за упражняване на правата на Субектите на данни, предвидени в глава III от Регламент (ЕС) 2016/679;
  • да не предава лични данни на трета държава или международна организация, освен когато е длъжен да направи това по силата на правото на Съюза или правото на държава членка, което се прилага спрямо Превозвача;
  • да подпомага Транспорт Пойнт ООД“ при изпълнението на задължението му за съобщаване на субекта на данните за нарушение на сигурността на личните данни по чл. 34 от Регламента, по всякакъв възможен начин, включително, но не само като изпълнява конкретните нареждания на Транспорт Пойнт ООД“  и му предоставя изисканата информация;
  • да подпомага Транспорт Пойнт ООД“ при изпълнението на задължението му за извършване на оценка на въздействието върху защитата на данните по чл. 35 от Регламента, при необходимост от такава, по всякакъв възможен начин, включително, но не само като му предоставя изисканата информация;
  • да подпомага Транспорт Пойнт ООД“ при изпълнението на задължението му за извършване на предварителна консултация с надзорния орган по чл. 36 от Регламента, по всякакъв възможен начин, включително, но не само като му предоставя изисканата информация
  • да поддържа регистър в писмена форма (на хартиен носител и в електронен формат) на всички категории дейности по обработването, извършвани от името на Транспорт Пойнт ООД“, най-малко с изискуемото от Регламента съдържание;
  • да обезщети всички вреди, които дадено лице може да претърпи в резултат на обработване на Лични данни от страна на Превозвача, което обработване нарушава Регламента или други приложими правила за защита на личните данни, освен ако Превозвачът не докаже, че по никакъв начин не е отговорен за вредите.
  • След изпълнение на заявката за транспорт Превозвачът се задължава да заличи или върне на Транспорт Пойнт ООД“ всички лични данни, освен ако правото на Съюза или приложимото национално законодателство не изисква тяхното съхранение.
  • В Транспорт Пойнт ООД“ е определено длъжностно лице по защита на данните .